Sedentarismul ne umple de grăsime periculoasă iulie 19, 2017

Potrivit unui studiu publicat în International Journal of Obesity, practicarea a minimum 60 de minute de activități fizice moderat-intense zilnic nu este suficientă, dacă nu este completată de reducerea sedentarismului.
Creșterea progresivă cu doar 3% pe an, vreme de 8 ani, a perioadelor de sedentarism poate duce la depunerea progresivă a unui SURPLUS de 1.3 kilograme reprezentate EXCLUSIV de grăsime:

– grăsime subcutanată,
– grăsime viscerală (depusă în jurul organelor, în pereții vaselor de sânge),
– grăsime ectopică (depusă la nivelul ficatului, mușchilor, inimii și posibil în pancreas).

Surplusul de masă adipoasă dobândit încă din copilărie crește riscul metabolic și șansele ca micuții să dezvolte la un moment dat în viață afecțiuni precum diabetul zaharat tip 2, dislipidemie, steatohepatită non-alcoolică, sindrom metabolic și alte complicații care ar putea fi ușor prevenite prin reducerea comportamentelor sedentare și adoptarea unei alimentații sănătoase.

Comportamentele sedentare – privitul la televizor, utilizarea prelungită a calculatorului, a tabletelor și a altor dispozitive electronice, statul prelungit la birou sau în bancă – sunt extrem de întâlnite în rândul copiilor, dar și adulților, și pot duce în timp la apariția supraponderii sau a obezității, chiar dacă aceștia îndeplinesc recomandările pentru activitatea fizică regulată.

Un copil sau un viitor adult sănătos trebuie să fie activ cu moderație pe tot parcursul zilei, nu doar o oră pe zi!

Mihaela Acasandrei, nutriționist dietetician

 

Studiu original: Longitudinal study of the associations between change in sedentary behavior and change in adiposity during childhood and adolescence: Gateshead Millennium Study.