Kilogramele în plus de Paște: ce ne învață nutriționistul aprilie 15, 2017

Deși pentru multe persoane Paștele este un prilej de relaxare alimentară, cei preocupați să-și păstreze o greutate sănătoasă se află într-un moment de mare dificultate, în care se nasc frustrări, restricții severe și rareori soluții adevărate.

DE CE? Deoarece Paștele este precedat de o perioadă lungă de post, tendința este cea de a consuma din alimentele evitate până atunci, pe lângă preparatele specifice sărbătorilor pascale mult așteptate. Acestea alimentează un comportament compulsiv care nu ține cont de foamea fiziologică.

Stabilește un program regulat de 3 mese principale, ținând cont de prezența senzației de foame. Dacă în general, gustările constituie strategii pentru a evita mesele copioase, de sărbători ele ar putea conduce la exces caloric. Astfel, în pauzele dintre mese alege să te hidratezi corespunzător, cu apă.

Alege să mănânci câte puțin din toate, împărțite la mesele de peste zi. Începe cu câteva îmbucături din surse de proteine și încearcă să te saturi cu ajutorul legumelor. Limitează consumul de băuturi alcoolice la maximum 3 porții și compensează cu apă.

Socializează pentru a „sătura” și creierul. Lasă tacâmurile din mână când vorbești, porționează alimentele, cere o farfurie mai mică.

Dacă dorești să mănânci o prăjitură, nu mai bea paharul cu suc. Dacă ai promis un toast, amână pentru mâine desertul. Alege-ți excepțiile.

Planifică minimum 30 de minute de plimbare după mesele principale. Asumă-ți alegerile alimentare și rămâi activ!

Cum mâncăm de Paște dacă ne îngrijorează kilogramele în plus? Conștient și suficient.

Mihaela Acasandrei, nutriționist dietetician